NOTEKA / Recenzja: How to Style Your Brand


Książki Fiony Humberstone zdecydowanie nas zachwyciły. Chcąc przybliżyć Wam jej treści, we współpracy z naszymi klientami, którzy mieli okazję już je przeczytać, przygotowaliśmy recenzje książek. Dzisiaj opowiemy Wam o pierwszej z nich - How to Style Your Brand.

Książkę znajdziecie w Notece pod linkiem: klik!


Kim jest Fiona Humberstone?

Fiona jest założycielką The Brand Stylist - firmy powstałej, by inspirować i pomagać w stworzeniu wyjątkowej i zapamiętywalnej marki. Swoje działania w dużej mierze opiera się na teorii koloru i dbałości o detale. Wspólna praca nad projektem owocuje w postaci jasnej, niepowtarzalnej i oryginalnej wizji marki i jej oprawy graficznej, co dodaje firmie wyjątkowości i przekłada się na jej zapamiętywalność i powodzenie na polu biznesowym. Poza pisaniem książek, Fiona zajmuje się również prowadzeniem warsztatów i kursów o tej samej tematyce. Na jej stronie internetowej i profilu na Instagramie można przepaść na dłuuugie godziny – z pewnością nie będzie to czas stracony, a ogromne źródło inspiracji i motywacji do działania!


O książce How to Style Your Brand


Jest to bestsellerowa książka Fiony, o której pisaliśmy wyżej. Książka została przyjęta tak ciepło, że jej pierwszy nakład  został wyprzedany w 6 tygodni! Po dwóch latach od publikacji, książka doczekała się szóstego dodruku, a popyt na nią zdaje się nie słabnąć. W Notece jej pierwszy nakład rozszedł się, zanim jeszcze książki dotarły do Polski. :) To z pewnością zasługa dobrego marketingu samej autorki, ale też przepięknego i niezwykle starannego wydania książki.


O czym przeczytam w książce How to Style Your Brand?

Lista rozdziałów książki prezentuje się następująco:



Co według nas jest najważniejsze w każdej z tych części?

  1. BRAND STYLING BASICS (podstawy stylizacji marki):
    1. co to jest stylizacja marki i dlaczego jest ważna?
    2. przebieg procesu,
  2. PLANNING (planowanie):
    1. 12 pytań niezbędnych do definicji charakteru marki,
    2. sprecyzowanie grupy docelowej,
    3. tworzenie briefu,
  3. CREATE YOUR VISION (stwórz swoją wizję):
    1. siła inspiracji,
    2. psychologia koloru,
    3. teoria podziału charakteru marek według pór roku,
    4. tworzenie tablicy pomysłów,
    5. dylemat - diy czy zlecenie na zewnątrz?
    6. jak wybrać projektanta i jak z nim rozmawiać?
  4. CREATING YOUR LOGO (tworzenie Twojego logo):
    1. anatomia wyjątkowego logo,
    2. logo / logotyp / znak,
    3. podstawowe zasady budowania logo,
    4. zasady doboru fontów, kerningu i inne praktyczne wskazówki,
    5. do's & don'ts na konkretnych przykładach,
  5. PULLING TOGETHER YOUR BRAND ELEMENTS (kompozycja wszystkich elementów):
    1. tworzenie palety kolorystycznej marki,
    2. typografia,
    3. ikony i ilustracje,
    4. wzory i tekstury,
    5. fotografia,
    6. spójna kompozycja,
    7. weryfikacja efektu końcowego,
  6. STYLING IT UP (podkręcenie stylu):
    1. wizytówka zapadająca w pamięć,
    2. strona internetowa, która sprzedaje,
    3. pierwsze wrażenie,
    4. czas start!

Wasze opinie

Książka How to Style Your Brand jest po prostu praktyczna: pomogła mi zebrać, nazwać i poukładać wiedzę marketingowa oraz pokazała -w sposób bardzo "po prostu" - proces budowania marki małego przedsiębiorstwa; do tego pomogła przypomnieć angielski (swoją  drogą  bardzo zrozumiały)! Jako marketingowiec z wykształcenia, projektant mebli z pasji i "Zosia Samosia" we wszystkich innych dziedzinach polubiłam sposób pisania tej książki i wyciągnęłam z niej mnóstwo wiedzy praktycznej. Korzystam z niej na co dzień!
Ania / Patyk studio
Książka inspirująca do założenia swojej marki/firmy. A przede wszystkim, co dla mnie jest wielkim atutem, przygotowuje klienta do współpracy z projektantem. Na podstawie tej książki można utworzyć brief idealny na logo firmy.
Joanna Malik / www.joannamalik.pl

Książka jest ładnie wydana, opatrzona pięknymi, lekkimi zdjęciami. Autorka mówi o wizerunku - jak wykonać prawidłowo logotyp, dobrać styl i kolory do naszej branży. Używa przystępnego  języka i pokazuje wiele ciekawych przykładów. Moim zdaniem to dobra pozycja jak ktoś planuje założyć swój biznes lub chce przeprowadzić "lifting" tego co już ma.
Magda Krzywosińska / MOLLIE
Niezwykle interesujący przewodnik, fantastyczna inspiracja z elementami trafnego coachingu. To wszystko po to, by na koniec procesu tworzenia móc powiedzieć, że powstałe dzieło zachwyca ... i jest piękne! Wracanie wciąż na nowo do zaznaczonych stron jest nie tylko pożyteczne, ale po prostu przyjemne.
Anna Zapał / Senior Digital Manager, Siniat
Książka na pewno cieszy oko, lecz pozostawia niedosyt dla szarych komórek. Jest idealna dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z brandingiem lub myślą nad stworzeniem własnej marki. Dla tych bardziej zgłębionych w temacie nie będzie niczym odkrywczym.
Martyna Wantulok
Graphic Designer nie zawsze wkracza do procesu tworzenia marki w momencie, gdy rzeczywiście potrzebny jest znak firmowy. Bardzo często zdarza się, że z nowym klientem tworzy od początku całą koncepcję marki, analizując jaka jest jego grupa docelowa, przez analizę konkurencji, tworzenie wizji działania nowej firmy itd. … dokładnie takie etapy opisane są w książce Fiony Humberstone 'How to Style your Brand'. To książka, którą mogę polecać nie tylko swoim klientom, jako pomoc w przejściu przez wszystkie etapy od pomysłu do marketingu, ale także projektantom, jako doskonały zbiór wizualizacji tego jak powstawały oraz jak finalnie wyglądały marki, których spójny wizerunek przekonuje bez dwóch zdań.
Ewelina Bocian / EWELINA BOCIAN DESIGN

Co da mi ta książka?


Książka daje podstawy w zakresie kreowania stylizacji marki. Jest doskonałą pozycją dla tych, którzy szukają pierwszych informacji i definicji, a także dla tych, którzy chcą tę wiedzę usystematyzować. W swobodny sposób jest nam przekazana konkretna wiedza, dzięki której możemy poczynić pierwsze kroki w zakresie stylizowania swojej marki lub zlecenia tego na zewnątrz. Samo przeglądanie książki jest wielką przyjemnością - nasze oko raczą różne przykłady pięknie zaprezentowanych marek.

W książce co jakiś czas pojawiają się też inspirujące i motywujące cytaty, na przykład ten:

"You don't need to be rich to sparkle".

Książkę znajdziecie w Notece pod linkiem: klik!


Mamy nadzieję, że przypadł Wam do gustu taki sposób recenzowania książki! Chętnie zamieścimy opinie kolejnych z Was, którzy przeczytają tę pozycję. A może już jesteście po kreatywnej podróży z Fioną? Dajcie znać! :)

Koszyk

Suma: 0.00 PLN